چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی از کند شدن روند صعود بازده بورس تهران در دو هفته آغاز زمستان حکایت دارد.

 در حالی که تا پایان پاییز بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران به 3/16 درصد رسیده بود، در دو هفته سپری شده از زمستان 85 میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام به 8/15 درصد کاهش یافته است.شاخص بازده بورس تهران در این مدت حدود 120 واحد افت کرد و به مرز 31 هزار و 100 واحد بازگشته است.
کند شدن روند حرکت بازده بورس در حالی روی می‌دهد که ظرف هفته گذشته، تعدادی از مدیران شرکت‌های بزرگ بورس تهران، برای حفظ شرایط بازار یک نشست ویژه تشکیل داده بودند؛ هرچند ظاهراً در این نشست برای ورود نقدینگی جدید بورس توافق شد اما به نظر می‌رسد اختلاف موجود بین برخی نهادهای سرمایه‌گذار در بورس، مانع تحقق عملی این توافق شده است.
شاخص‌ها
طبق آماری که مرکز تحقیقات بازار سرمایه منتشر کرده، شاخص عملکرد بورس تهران به‌رغم نزول روزهای اخیر، در مجموع از آغاز سال جاری به این سو 6 درصد افزایش یافته است. در این مدت حتی شاخص کل در مقطعی به بالای سطح 10 هزار واحد صعود کرد. از سوی دیگر در مدت یاد شده در حالی که روند حرکت سهام صنعتی بورس تهران، رو به صعود بوده شاخص مالی با نزول روبه‌رو شده است. بر این اساس شاخص صنعت از اول امسال 3/8 درصد افزایش یافته و مرز 8 هزار واحد را پشت سر گذاشته است اما شاخص مالی با 4/13 درصد کاهش به سطح 18هزار واحد بازگشته است.
کارنامه بازار
این آمار نشان می‌دهد: از اول امسال ارزش جاری بورس تهران 7 درصد افزایش یافته و به مرز 35 هزار میلیارد ریال نزدیک شده است.
این گزارش حاکی است: تا نیمه دی ماه جاری در مجموع 3/4 میلیارد دلار نقدینگی به سوی بورس تهران روانه شده است. ارزش ریالی مبادلات انجام شده در بورس از آغاز امسال تاکنون معادل 39 هزار میلیارد ریال بوده است.
در این مدت متوسط ارزش مبادلات روزانه سهام در بورس از مرز 200 میلیارد ریال گذشته است. حجم مبادلات نیز مرز 50 میلیون برگه سهم را پشته سر گذاشته است.
از اول امسال به این سو در مجموع یک میلیارد و 181 میلیون برگه سهم در بورس تهران دادوستد شده است.
این آمار حاکی است: در طول دوره سپری شده از سال جاری، درهای بورس تهران طی 192 روز به روی متقاضیان سرمایه‌گذاری باز بوده که فقط ظرف 61 روز آن شاخص عملکرد بورس روندی رو به نزول را ترسیم کرده است.
کد خبر 13017

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز